Måndag 20:e Oktober

Har det hänt något viktigt? Nej
Har jag något viktigt att skriva? Nej

Men en sak funderar jag lite på. Trots allt är det snart jul, och hur gör man om man inte har en hel familj längre?
Jul & födelsedagar var väl det man uppskattade som mest när man var liten, stämning & att alla var samlade.
Jag trodde aldrig att jag skulle behöva bli en sån som ska flänga runt till allt & alla vid högtider. Helst av allt skulle jag bara vilja slippa jul, för inte finns det något mysigt att åka runt till alla för att det är ett måste?
Jag vill ha det som vanligt, hela familjen & den där jäkla kalle anka som man sett sjuttioelva gånger!
Ursäkta men Fan ta skilsmässor!

Kommentarer
Postat av: Sara

Men stumpan! Jag vet att det är jobbigt. Förra julen var Min första jul utan alla samlade.. det blir massa åk och fläng och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva mer. Jag hatar det också! Men samtidigt kanske skilsmässan var det bästa som kunde hända? Inte för att skilsmässor någonsin är trevliga, utan mer för att det kanske hade varit en värre jul om alla vad samlade när allt såg ut som det gjorde. eller vad tror du vännen? kan det inte vara så? Tyvärr så får man ta sig igenom sådana här tuffa stunder, men man får hoppas att det blir bättre med åren.. ;/ Annars finns ju alternativet att bara du och matte firar jul ihop eller att du firar med mattes familj? Hör av dig om du vill prata eller nått. Jag saaaaaknar dig!! <3 puss o kram

2008-10-20 @ 21:07:42
URL: http://sarablabar.blogg.se/
Postat av: Sara

Eftersom du höll med om att det förmodligen inte hade varit bättre med en jul med alla samlade med massa tråkigheter, så kankse du kan få ut lite positivt av att alla inte är samlade i år också. Förstår du hur jag menar? Det är såklart svårt, men det hade varit svårare om det varit tvärtom.. Jag menar, du hade ju inte velat ha det åt det andra hållet heller, så det är ju fortfarande bättre än det alternativet. Ja, jag förstår att det känns som att man åker runt till alla för att göra alla nöja. Precis så kände jag med! Man vill inget annat hellre än att familjen ska vara samlad och att allt ska vara bra, men tyvärr så kommer det nog inte bli så framöver.. Eller bra kan det väl bli, men det kommer aldrig bli som "förr" liksom. Och det tror jag man får vänja sig vid helt enkelt. Men viktigast är inte att Du (eller du och matte) gör alla nöjda, utan det viktigaste är att DU har en bra jul såsom DU vill göra den. Det är okej att fira den utan föräldrar, det finns det många som gör, dels pga att de kanske är döda men också för att de har egna familjer eller för att man helt enkelt inte vill/orkar. Det är svårt att säga hur du ska göra, jag vill bara att du ska göra det som känns mest rätt för dig och som känns bra för dig (!) för du ska ju inte behöva må dåligt eller känna obehag på julafton.



Jag och Deniz brukar ju dela upp det så att vi är mest hemma hos mig på jul (hos Deni på morgonen och hos mig resten av dagen, kvällen och natten) och mest hemma hos han på nyår (hos mig på förmiddagen och hos han resten av kvällen och natten). Detta bara för att vi vill fira med varandra plus våra familjer och att våra familjer inte går ihop, så det blev den bästa lösningen och den fungerar bra. Men på julafton då.. Första julen utan alla samlade så var jag och Deniz först hos Deniz föräldrar i 1-2 timmar, sen åkte jag, Deniz, Jonna o Simon till farmor och farfar med pappa på förmiddagen och käkade och öppnade julklappar. Lagomt till Kalle åkte vi hem till mamma och var hos henne resten av kvällen. Mina mormor och morfar lever ju inte så mamma är helt ensam på jul, vilket ökar pressen på att man måste vara hos henne eftersom pappa ändå har sina föräldrar vid liv liksom. Det är jobbigt.. Den julen blev inte så bra, även om jag önskar att jag kunde säga motsatsen. Alltså, eftersom det har varit så mycket strul i och med mina föräldrar hela tiden (som alltid) så har jag och Deniz haft funderingar på att fira jul ensam i Örebro, alternativt åka till fjällen med Deniz familj och bara "försvinna". Det känns som att man ska fira jul tillsammans med glada människor som man tycker om/älskar och bara ha roligt tillsammans. Vad går annars julen ut på liksom? Vad tycker du? Det kanske slutar med att det blir som förra julen ändå, men det orkar jag inte fundera på nu, det tar jag som det kommer. Hur har Ni nu tänkt att ni ska göra? Vilka alternativ..?



Jodå, i Örebro går det bra förutom att Uni har tappat fokus känns det som. De har ingen koll på nått.. det ökar stressen hos oss studenter. Sen har vi en stor salstenta (vår första) om drygt en vecka så det är jättemycket plugg nu! Jag stressar som en galning, har ont i magen nästan hela tiden och tappar massa hår.. inte bra! Hoppas det blir bättre efter tentan. Hur går det i Halmstad? Har du hittat något jobb? Hur går det för Matte?



När åker ni till Bollnäs nästa gång? Och när kommer ni och hälsar på oss i Örebro igen? ;)



Puss gumman

2008-10-21 @ 19:53:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0